Dag 18: De dag van gaan is gekomen

Fourth Of July... De dag van gaan is gekomen. Om 15:45 vertrekt mijn vlucht terug naar Amsterdam. Ik heb dus de tijd om rustig aan te doen, maar zorg er wel voor dat ik bij tijds uit m'n bed ben. Ik denk dat ik wel goed zal slapen in het vliegtuig want de laatste...

Dag 16: Disney’s Magic Kingdom & Hollywood Studios

Vandaag is de op één na laatste dag van de vakantie en die twee laatste dagen ga ik besteden aan de parken van Walt Disney World en ik begin vandaag bij Magic Kingdom, het hoofdpark. Ik heb geen zin om een uur in de hotelshuttle te zitten dus ik rij in m'n eigen auto....

Dag 15: Shoppen in Orlando

Vandaag heb ik nergens echt zin in. De vakantie zit er alweer bijna op en dan mag er wel even ge-niks-moet worden. Ik begin de dag met een ontbijtbuffet bij Sizzlers'. Niet echt goed voor mij want ik kan niet goed stoppen, je moet alles toch even geproefd hebben! Na...

Dag 14: van Gainesville terug naar Orlando

Vandaag ben ik begonnen met een verkenningstourtje door Gainesville, een echte studentenstad. Het centrum is een gezellige mix van restaurantjes en barretjes met verschillende kunstgalerieën in oude gebouwen. Ik heb voor het eerst deze vakantie bij de Starbucks een...

Dag 13: Drie staten doorcrossen

Vandaag ga ik New Orleans verlaten en weer terug richting waar mijn vakantie begonnen is, Orlando. Dit is ruim 1.000 KM rijden. Ik heb ingepland om maximaal twee nachten nog in een andere plaats te verblijven voordat ik in Orlando aankom. De ochtend begint met een...

Dag 12: Gokje wagen in New Orleans

Vanochtend moest ik uitchecken uit het Queen en Crescent Hotel waar ik mijn eerste nacht in New Orleans heb verbleven. Dit hotel heb ik via Priceline kunnen boeken voor een leuk prijsje. Bij aankomst kwam er nog wel een niet door Priceline vooraf gecommuniceerde,...

Dag 11: Dag Mobile, hallo New Orleans!

Vanochtend was het een mooi schouwspel van een boze klant waarbij de kamer twee keer van zijn debitcard was afgeschreven. En hier in Amerika kan alleen een manager iets doen wat buiten de standaard handelingen valt, dus werd met veel geschreeuw geëist dat hij er...

Dag 10: Ik ben weg van Florida

De dag begon vandaag wat laat, want er werd om 10 uur pas wakker. Eigenlijk was dit de eerste keer dat ik "uitgeslapen" heb, al zal 10 uur voor sommigen niet onder uitslapen vallen. Aangezien je 11 uur uit moet checken, nog moet douchen en ik mijn blog van gisteren...

Dag 9: Panama City Beach

Vandaag de dag begonnen met een ontbijtje bij het Super8 hotel. Daarna wilde ik een extra nacht bijreserveren, maar het tarief van mijn eerste nacht was niet meer beschikbaar en dus heb ik maar een hotel iets verderop geboekt, weer een Days Inn. Dit hotel is van...

Dag 8: Dolfijnen en St. Georges Island

Gisteren heb ik voor het eerst van de vakantie lekker een bad genomen. Tijdens het badderen heb ik mijn blog geschreven. Ik was lekker bezig tot op een gegeven moment de hoteltelefoon een paar keer ging. Die liet ik gaan omdat ik niets verwachtte en het vast wel...

Dag 7: via Wakulla Springs naar Apalachicola

Vanochtend start ik met een ontbijtje van de Days Inn. Blijkbaar ben ik al wat aan de late kant, want de o zo foute en ranzige hamburger patty's zijn al op en ik moet mij redden met bagels met jam en roomkaas. Geen probleem hoor, de koffie maakt ook weer veel goed. Na...

Dag 6: Shoppen en sightseeing Tallahassee

Gisteren vroeg ik mij een beetje af waarom ik nou eigenlijk in Perry een hotel had geboekt. Het enige is dat het in het midden ligt tussen Gainesville en Tallahassee, maar ik had uiteindelijk best nog een uurtje verder kunnen rijden om meteen in Tallahassee aan te...

Dag 5: Tuben in Ichetucknee Springs

Toen ik gisteren schreef over de manier waarop je het beste kan genieten van de springs, noemde ik tuben. Terwijl ik dat schreef dacht ik dat dat wel een goed idee was eigenlijk en na een zoekopdrachtje kwam ik uit op de Ichetucknee River in Ichetucknee Springs State...

Dag 4: Ocala, Alexander en Rainbow Springs

Ik had gisteren de wekker ingesteld om op 08:00 af te gaan. Echter was ik al om 07:00 wakker en ben ik er maar meteen uit gegaan. Dat is een van de effecten van naar het westen vliegen; je bent de eerste dagen steeds vroeg wakker. Ook al ga je laat naar bed, je...

Dag 3: Universal pretparken the sequal

Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen... Alhoewel ik heb maar een uur of 7 geslapen, ik was gisteren laat weer terug en ben nog een tijdje aan het chatten geweest met een paar Amerikanen. De dag begon ik bij Ponderosa voor een ontbijtbuffet. Bacon, ei op alle manieren...

Dag 2: Universal Studios Resort

Vanochtend ben ik vroeg opgestaan zodat ik met de tweede shuttle mee kon naar Universal Orlando Resort; de twee pretparken van Universal. Om half 9 kwam ik, enigszins onderkoeld door de airco van de bus, aan bij het park en heb ik mijn kaartje bij Guest Services...

Dag 1: Orlando is heet!

Vandochtend stond ik al vroeg te wachten op de trein op station Zoetermeer Oost. Ik heb mijn auto geparkeerd in een woonwijk om vervolgens met de trein naar Schiphol te gaan. Alles verliep zoals geplanned en ik stond keurig om 07:15 bij de incheckbalie van Arkefly....

Reisdocumenten zijn binnen

Zaterdag heb ik mijn ‘reisbescheiden’ opgehaald bij het Arke kantoor in Zoetermeer (Dorpsstraat). Reisbureau medewerkster Ingrid was druk bezig andere klanten te informeren over benodigde inentingen voor hun reis naar, ik gok, Turkije. En ja Ingrid, ik hou weer een reisblog bij 😉

Naar Florida met TUIfly

Dat ik weer naar Florida ga is wellicht niet een hele grote verrassing. Al was ik in eerste instantie niet per se van plan om voor de zoveelste keer naar de Sunshine State te gaan. Ik was van plan om te azen op een superscherpe lastminute en op het laatste moment te...

Met Arke naar SeaWorld

Kijk nou wat ik afgelopen weekend ontving in de brievenbus... een mooie Florida direct mail van Arke in samenwerking met SeaWorld Parks & Entertainment. Is dat even toevallig! Vorig jaar ben ik nog naar twee parken van SeaWorld geweest; namelijk SeaWorld Orlando...

Walt Disney World Park Hopper & 2 Water Park Fun & More!

Een van de voordelen van in de reisbranche werken, is dat je hier en daar wat kan regelen om goedko(o)p(er) of gratis in te komen. Een van die leuke extra's is dat Walt Disney World één kaartje per jaar beschikbaar stelt per travel professional. Deze heb ik afgelopen...

Terug naar Florida!

Toen ik vorig jaar oktober naar Florida geweest was, dacht ik dat ik het toch wel echt gezien had. De geijkte highlights heb ik daar toch wel (meerdere keren) gezien. Sanibel Island, shoppen in Miramar Outlets, de Everglades, Ocean Drive in Miami, de witte stranden...

Dave Verzijl

Dit is mijn blog over mijn rondreizen. Het doel van deze blog is om familie en vrienden op de hoogte te houden en anderen te inspireren. Ik vind het erg leuk om reacties en vragen te ontvangen!