Dag 16: Langs Gibraltar naar Ronda

Vandaag vertrek ik naar de plaats Ronda. Deze plaats staat bekend om de mooie, hoge en oude brug tussen de kloof die door de plaats loopt. Maar, eerst verwissel ik mijn voorband zodat ik de huurauto straks 'als nieuw' weer in kan leveren bij de verhuurder. Het is...

Dag 15: Baelo Claudia en Tarifa

Vandaag ben ik begonnen met uitslapen. Dat mag ook weleens een keertje, toch. Na een lekkere douche, pak ik mijn spullen om op pad te gaan. Ik stop eerst bij een lokale supermarkt om een vers gebakken broodje te halen voor onderweg. Deze is voor later op de dag. Mijn...

Dag 14: Neevigeren naar Barbate

Vanochtend ging de wekker vroeg, maar toch lukte het prima om op te staan en onder de douche te springen. Lang douchen zit er niet in - want de boiler heeft net genoeg inhoud warm water voor 5 minuten douchen. En zo word je dus op een natuurlijke manier gedwongen om...

Dag 13: Flamingo’s en hert in El Rocio

El Rocio is een schitterend plaatsje in Andalusië waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan. Het is vandaag de tweede dag in El Rocio en ik begin vandaag met een montadella jamon (broodje ham) en een cafe con leche (koffie met melk) bij een plaatselijke bar. Het is...

Dag 12: El Rocio en National Park Donana

Over Afgelopen zaterdag schreef ik nog dat het plan om uit te gaan in Sevilla uiteindelijk niets geworden was omdat ik het niet voor elkaar kreeg om wakker te blijven. Maar, gisteren had ik daar toch wat spijt van. Ik vind het altijd leuk om in het buitenland uit te...

Dag 11: Sevilla bezienswaardigheden

In eerste instantie was ik gisteren nog van plan om te gaan feesten in een discotheek. Echter was ik na de sauna zo doodop dat ik op slag in coma viel op bed en niet meer wakker kon worden tot de volgende morgen. Jammer dan! Je moet tenslotte toch een reden hebben om...

Dag 10: Naar Sevilla, de warmste stad van Spanje

Vandaag vertrek ik naar een van de warmste steden van Europa, Sevilla. De gemiddelde temperatuur in Sevilla is hoger dan welke andere stad in Europa dan ook. Dit klimaat komt mede door de lage ligging, slechts 20 meter boven zeeniveau. Maar eerst moet ik uitchecken...

Dag 9: Iberico ham uit Sierra de Aracena

Toen ik vanochtend wakker werd, wist ik even niet meer waar ik was. Ik dacht nog in Cordoba en kon mij niet herinneren dat de kamer er uitzag zoals ik vanochtend kon zien. Dat krijg je als je continu op pad bent, dan ben je op een gegeven moment kwijt waar je ook...

Dag 8: De grot en het fort van Aracena

Gisteren ben ik op bed begonnen te kijken naar Wie Is de Mol aflevering 2. Echter de drang om in slaap te vallen was groter dan die om de aflevering af te kijken. Nougoed je moet op vakantie alleen dingen doen die je leuk vind, zeggen ze, dus ik zeg Cordoba...

Dag 7: Mezquita en Alcazar in Cordoba

Vandaag vertrek ik bij tijds uit Ubeda, net na 9 uur zit ik in de huurauto. Ik heb namelijk maar één nachtje in Cordoba en morgen heb ik weer een lange, toeristische rit voor de boeg naar Aracena. Zodra ik de auto in stap valt mij op dat het vandaag wel erg naar rook...

Dag 6: Baeza en Santuario Virgin de la Cabeza

Vanochtend lekker uitgeluierd op bed totdat de hotelbeheerder het toch echt tijd vond worden om van het ontbijt te komen genieten. En wat een ontbijt - het zag er allemaal prima uit. Nu had ik gelezen dat men in Spanje wat sober ontbijt, maar toen ik hoorde wat de...

Dag 5: Via Guadix naar renaissancistisch Ubeda

Vandaag vertrek ik uit Granada en ga ik richting mijn volgende stop op mijn rondreis door Andalusie. Ik verblijf twee nachten in het historische centrum van Ubeda. Ik sta op tijd op om mijn spullen bij elkaar te rapen en maak weer gebruik van de ontbijtservice van het...

Dag 4: Bezoek Alhambra en Granada

Vandaag ging de wekker wel erg vroeg... om 7 uur al en ik lag er 1 uur pas in. Als eerste staat op het programma om een bezoek aan het Alhambra te brengen. Dit paleis of fort staat op de lijst van UNESCO als wereld erfgoed. Hierdoor wordt er een maximum aantal...

Dag 3: Via Sierra Nevada naar Granada

Vandaag is een autodag. Ik neem de toeristische route van Competa, langs cq. door de Sierra Nevada naar Granada. Maar voordat ik vertrek, check ik uit bij Hotel Bernadini. Helaas is de Belgische eigenaresse niet aanwezig deze ochtend en kan ik haar niet bedanken voor...

Dag 2: Bergwandeling in Andalusie

Het was wat koud vanacht toen ik bed in ging en het waaide erg hard. Ik heb dus maar een extra deken uit de kast getrokken en jahoor, Dave was zo warm. Om een uur of 9 werd ik pas echt wakker en dat kwam goed uit, want in Spanje ontbijt men niet zo vroeg. Ontbijten...

Dag 1: Mijn eerste dag vakantie in Andalusie

Gisteren ben ik op tijd naar bed gegaan omdat ik doodop was en de volgende dag moest ik al vroeg weer op. Om de een of andere reden word ik altijd een aantal keren wakker 's nachts als ik er vroeger uit moet dan normaal. Blijkbaar ben ik onbewust bang dat zowel de...

Alle vakantie activiteiten in Andalusië

Wat gaat de tijd snel, de eerste maand is alweer even voorbij en over twee dagen zit ik al 1.838 KM zuidelijker, in Spanje - Andalusië. Ik heb het programma al wel een beetje in m'n hoofd zitten, maar of het allemaal realistisch is, is nog de vraag. In de praktijk...

De hotels zijn geboekt!

Het is toch best nog moeilijk om een goede route in elkaar te zetten. Tijdens het plannen kwam ik erachter dat Andalusië wel erg veel mooie plekjes heeft. Uiteraard wil ik de steden Granada, Cordoba en Sevilla niet overslaan, maar ook paatsen als Ubeda en Baeza, Jerez...

Dave goes Andalusië

De vorige vakantie naar Florida is alweer even geleden, dus ik vond het wel weer de hoogste tijd voor een nieuwe. Het begon met de vraag "wat is de warmste bestemming waar Ryanair naartoe vliegt vanaf Eindhoven". Die was snel gevonden; Sevilla of Malaga in Andalusië,...

Dave Verzijl

Dit is mijn blog over mijn rondreizen. Het doel van deze blog is om familie en vrienden op de hoogte te houden en anderen te inspireren. Ik vind het erg leuk om reacties en vragen te ontvangen!