Vandaag moeten we echt vroeg op anders missen we (letterlijk) de boot. We reizen op een krap schema dus alles moet meezitten. Geheel tegen de Koreaanse traditie in vertrekt de bus 15 minuten te laat. Nu maar hopen dat er onderweg niemand meer in- of uitstapt…. De chauffeur heeft een lekkere zware rechtervoet (veel voorkomende aangeboren afwijking in Korea ;-)) dus we lopen de verloren tijd in. 40 minuten voor de afvaart komen we aan bij de bus terminal. De koffers nog 1,5km naar de haven sleuren is geen optie, voor het eerst deze reis nemen we een taxi. We kopen snel een kaart (met Grand Sale korting) en gaan aan boord van de snelle Hanil Express catamaran.

De snelle ferry naar Jeju

We zijn in dit gedeelte van Zuid-Korea een attractie. Op de boot worden we meteen aangesproken door een Koreaan die woonachtig is in Jeju. Hij wil graag met ons op de foto. Nou vooruit dan maar weer 😉
Majkel stond vandaag in de belangstelling met zijn t-shirt

We worden hier zelfs gevoerd. Dit Joreaanse meisje heeft ons de hele rit op de boot achtervolgd. Ze vind het maar wat interessant, die blanke mensen. Maar wel lekker hoor, die chocoladepaddestoelen :)

We worden hier zelfs gevoerd. Dit Koreaanse meisje heeft ons de hele rit op de boot achtervolgd. Ze vind het maar wat interessant, die blanke mensen. Maar wel lekker hoor, die chocoladepaddestoelen 🙂

Onze eerste stop op Jeju wordt het Love Land park. Dit hebben we met een taxi gedaan. Gelukkig kun je bij iedere attractie je koffer tijdens je bezoek stallen. Love Land is een ‘pretpark’ met allemaal beelden van seksuele handelingen. Als Nederlander ben je niet zo snel gechoqueerd. Wel opvallend was dat alles mannetje-vrouwtje was hier.

Hier kon je 'water' tappen

Hier kon je ‘water’ tappen

Geen commentaar...

Geen commentaar…

Jeongbang Falls

Na Love Land hebben we weer een taxi genomen naar Seogwipo, in het zuiden van het eiland. Hier zijn twee watervallen te zien. De Jeongbang Falls is de enige waterval in Azië die rechtstreeks in de oceaan valt. Het is helemaal ingesteld op toeristen en ook hier weer moeten we een paar keer op de foto met Koreanen, er is geen ontkomen aan.

Cheonjiyeon Pokpo Waterval

Vanaf deze waterval lopen we een kleine 2km naar de Cheonjiyeon Pokpo Waterval, nabij de haven van het stadje. Deze waterval is minder spectaculair, maar er is hier ook een mooi aangelegd park.

Vanavond hebben we een wandeling gemaakt over de Saeyeongyo Brug. Dit is vooral een mooie brug, die de vorm heeft van de Burj Al Arab in Dubai. Zelf zegt men dat het geinspireerd is op de Tewu, Jeju’s traditionele houten boot. De brug verbindt de Seogwipo haven en Birds Island. ’s Avonds is hij mooi verlicht.

Na de wandeling van waterval naar waterval en over de brug naar Birds Island, eten we voor een paar euro heerlijke koude noodles bij een lokaal restaurantje. We zouden graag de naam van het restaurant geven, maar we hebben geen idee hoe het heet 🙂

We verblijven vannacht in het Good Inn Hotel in Seogwipo. Dit is een simpel, maar prima en betaalbaar hotel en op loopafstand van de bezienswaardigheden in de stad.

Het was een lange dag, maar we hebben weer veel gezien. Morgen gaan we uitslapen en het rustig aan doen 🙂

Dag 10: Wolchulsan National Park
Dag 12: Jeju onderwater met duikboot