Vandaag hebben we eens lekker uitgeslapen en hebben we een relaxte dag op het programma. Dat zeggen we wel vaker en dan wordt het meestal toch nog een dag waarop we vanalles moeten doen van onszelf 🙂 We beginnen de dag bij Paris Baguette. Lekker afgezaagd om daar steeds weer heen te gaan, maar brood en koffie in de ochtend heeft toch wel onze voorkeur boven een Koreaans ontbijt. Tot nu toe zat de Paris Baguette nog altijd in de buurt van ons hotel.

In de duikboot

Rond Jeju is veel onderwaterleven te vinden. Om dit een beetje goed te kunnen zien, moet je wel kunnen duiken. Daarom gaan wij vandaag met een duikboot naar 40 meter diepte. Voordat we de duikboot Jihah in kunnen, varen we met een boot naar het eiland Munseom, waar hij op ons ligt te wachten. Als de boot, met een maximum capaciteit van 67 mensen, volledig is geboard, zakt hij diep de zee in. Best spannend, maar we worden uitvoerig gerustgesteld door de bemanning. Die vertelt dat er nog nooit een incident is voorgekomen sinds zij een duikboot exploiteren. We hebben mooi koraal gezien. De vissen leken wat klein, maar dat zou ook door het glas van de duikboot kunnen zijn gekomen.

Poseren voor de duikboot op Jeju

Oude vrouwtjes vissen in dit gebied, zonder perslucht, naar schelpen

Grote lampen gebruikt op vissersboten die in het donker vissen

Soesjes in de vorm van Dol Hareubang

Na ons duikavontuur lopen we nog even over de Seogwipo Olle Market voor een paar authentiek gebakken Dol Hareubang soesjes. De Dol Hareubangs zijn een symbool van het eiland en vind je echt overal. De exacte betekenis van deze beelden, die al eeuwen gemaakt worden, is niet bekend. Men denkt dat ze ooit bedoelt waren om kwade geesten te verjagen en bescherming te bieden. Je vind de -uit lavasteen gehouwen- beelden overal op het eiland terug en ze zijn ook echt de mascotte van Jeju. De eetbare variant is gevuld met een citroencrème die je op de markt kunt krijgen, zijn wel erg lekker :-p

Later in de middag vertrekken we met de bus naar Seongsan, waar we heen gaan voor de zonsopkomst bij Sunrise Peak.

Dag 11: Love Land, Jeongbang en Cheonjiyeon Pokpo watervallen in Jeju
Dag 13: Ilchulbong Sunrise Peak en Manjanggul Lavatunnel op Jeju