Beren spray

Na een lekkere bak koffie en het smeren van broodjes, begon voor ons de dag met een bezoekje aan de K-Mart. We gaan vandaag wandelen in Grand Teton National Park en daar komen beren voor. En wat gebruik je tegen lastige beren… juist; berenspray! Alsof het een mug is spuit je even met je flesje en hoop je dat berenvriend je verder met rust laat. Het goedje is een soort peperspray. Voor het eten kopen we een paar tupperware dozen zodat alles goed afgesloten is en we zo min mogelijk geur van eten verspreiden. Gelukkig laat het eerder verorberde broodje van Subway geen geur achter… eeh… toch?

Bij Uinta National Forrest hadden we al een National Park Pass gekocht, waarmee je een jaar lang toegang hebt tot alle nationale parken van Amerika. Het kost $80, maar dit geld hebben we er zo uit met alle parken die we nog gaan bezoeken. Vandaag gaan we een rondje om het meer doen bij Jenny Lake.

Jenny Lake

Na een uurtje gewandeld te hebben en niet veel meer te hebben gezien dan een eekhoorn hier en daar, komen we deze schattige Marmotten tegen:

Marmot bij Jenny Lake

Even verder kwamen we uit bij Hidden Falls, een mooie waterval tussen de bomen:

Hidden Falls bij Jenny Lake

Dave poseert bij Inspiration Point

Na een stevige klim naar boven, stonden we op Inspiration Point te genieten van het schitterende uitzicht. Voor ons het grote meer Jenny Lake en achter ons de bergen met besneeuwde toppen. We waagden het hier om de broodjes uit de trommel te halen.

De route loopt vanaf hier weer een stukje naar boven en de paden liggen hier zelfs vol met sneeuw. Op het moment dat we door de eerste sneeuw lopen, voelen we echter spetters. Boven de bergtoppen zien we de wolken samenpakken en zich uitbreiden richting het meer. We besluiten daarom de vaart erin te houden en richting de boot te lopen die halverwege de route passagiers van de ene kant naar de andere kant van het meer brengt. Eenmaal daar aangekomen, is het spetteren al opgehouden en besluiten we toch de route af te maken.

Havik met verse vis

De volgende paar kilometer gaat het redelijk. We zien nog een havik overvliegen met een spartelende vis in zijn klauwen. halverwege de route lopen we via een brug een stuk van het meer over en vervolgen onze weg. Het regent inmiddels af en aan, tot het aan het einde van de route flink aan het regenen is. Volgende keer toch maar niet de poncho’s in de hotelkamer laten liggen. We hebben er bijna 15 KM op zitten, dat is een beloning waard!

Vanavond gaan we voor Americaanse cuisine; hamburger bij fastfood keten Dairy Queen. De flamethrower is toch nog steeds een van de beste fastfood hamburgers, maar het kan ook zijn dat de inspanning het extra lekker maakte. Als toetje nemen we de befaamde Blizzard. Medium size dan wel… ter grootte van ruim twee McFlurry’s :-p

Dag 4: Van Salt Lake City naar Jackson
Dag 6: Two Ocean Lake