Schiphol

We waren vrijdag bij tijds vertrokken met de trein richting Schiphol, zodat we drie uur van te voren aan zouden komen. Onderweg kregen we echter een melding van de Schiphol App dat de vlucht vertraagd is met twee en een halve uur. Al snel keken we of er misschien een eerdere vlucht zou gaan naar Atlanta en dat bleek het geval. Eenmaal aangekomen op Schiphol stelden we voor om ons om te boeken naar deze vlucht, zodat we onze connecting flight van Atlanta naar Salt Lake City nog zouden kunnen halen. Dit ging echter niet door omdat er alleen nog business class plaatsen zouden zijn. Dat we dat geen probleem vonden, ging er helaas niet in 🙂

Boarding pass

Dat werd dus wachten. Uiteindelijk vertrokken we toch nog wat eerder dan geplanned en haalden we onderweg tijd in door sneller te vliegen. Toen we aankwamen op de luchthaven van Atlanta waren we in een minuut of 20 langs de Homeland Security en konden we direct onze koffers pakken. Bij de balie van Delta kregen we te horen dat onze connecting flight nog niet was verrokken, zodat we alsnog mee konden. We hadden echter slechts een minuut of 25 om van vertrekhal F naar A te gaan, waar het vliegtuig naar Salt Lake City stond. In zo weinig tijd zijn we nog nooit overgestapt, maar het is allemaal gelukt!

Eind goed al goed zou je zeggen… ware het niet dat het vliegtuig uit moest wijken voor slecht weer op de route. Dit betekende dat we in Albuquerque (New Mexico) een tussenlanding moesten maken om bij te tanken. Uiteindelijk bereikten we zo’n 2 uur later dan geplanned onze eindbestemming. In ons vliegtuig zaten echter genoeg mensen die die dag hun eindbestemming niet zouden gaan halen dus we zijn er goed vanaf gekomen!

Nissan Altima

Binnen no-time hadden we onze koffers en op naar AVIS om de huurauto op te halen. Daar werden we echter geconfronteerd met de zoveelste poging van een Amerikaanse verhuurmaatschappij om op slinkse wijze meer aan klanten te verkopen dan ze eigenlijk willen. Ze gaven een huurbedrag op die $300 hoger was dan op onze reservering. Na veel doorvragen bleek dat ze ongevraagd allerlei verzekeringen hadden toegevoegd die we niet willen hebben. Toen ze dit eenmaal hadden toegegeven en van de berekening hadden afgehaald, klopte het bedrag en konden we onze Nissan Altima uit de garage oppikken.

De dag zit er voor ons op. We zijn aangekomen bij ons hotel, Motel6 en zijn behoorlijk moe van de lange reis.

Goede voorpret is de halve vakantie
Dag 2: Salt Lake City verkennen