Waterval bij Twin Falls

Vandaag waren we van plan het rustig aan te doen. De afgelopen dagen hebben we veel gereden en zijn we van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat op stap geweest. Daarom vandaag even niet al te veel concrete plannen.

We begonnen vandaag met een ontbijtje in ons Super8 motel. Dat betekent zelfgemaakte wafels met stroop, cinemon rolls en zowaar een stuk fruit. Rond de middag gingen we warmte in; het is hier vandaag ruim 30 graden. In en rond Twin Falls zijn diverse watervallen te vinden, waarvan een aantal in de kloof aan de rand van de stad. Bij een park met uitzicht over de kloof van de Snake River Canyon hebben we later op de middag onze eigen lunch genuttigd.

Snake River Canyon

Op de Vakantiebeurs begin dit jaar hadden we nog een boekje meegenomen over de staat Idaho. Hierin staan ‘scenic routes’. We besluiten een korte route eruit te pikken die als beginpunt Twin Falls heeft. Een stukje onderweg echter, zijn we nou niet erg onder de indruk. We rijden wel door tot het eindpunt Hagerman Fossil Beds National Monument. In dit gebied zijn fossielen uit de Pilocene periode, 3,5 miljoen jaar geleden. De fossielen zijn van de laatste planten en dieren die geleefd hebben voor de ijstijd. Er valt echter in het park zelf niet zo veel van te zien, tenzij je misschien een lange wandeling er voor over hebt in de hitte. Wij houden het dan maar bij het bezoekerscentrum waar een aantal uitgehakte fissielen tentoon gesteld staan. Bij het inrijden van het park zien we nog wel een levend dier over de weg lopen; een coyote.

Hagerman Fossil Beds National Monument

Al een aantal dagen knippert het lampje “bandenspanning checken” in de auto. We waren nog geen bandenpomp tegengekomen met meetinstrument en de banden leken nog prima op peil, dus we hebben er niet meer naar omgekeken. Vanavond op de terugweg ging echter het lampje “banden onderhoud” te branden. Omdat we geen idee hadden wat we hier mee moesten, zijn we maar terug gegaan naar AVIS bij het vliegveld in Twin Falls. Zij boden meteen een vervangende auto aan, die we geaccepteerd hebben. We rijden nu in een Chevrolet Captiva, weer eens wat anders. Als deze niet bevalt, mogen we hem bij een grotere plaats omruilen.

Inmiddels is het alweer 6 uur geweest en we hadden als plan om nog even in de nabij gelegen shopping mall te gaan kijken. We hebben nog ruim een uur voordat TJ Max sluit, maar de andere winkels blijken al gesloten. Dat houden we dus nog tegoed. We gaan vandaag makkelijk eten bij Taco Bell en sluiten af met boodschappen bij WinCo. Onze Coca Cola Light smaken blikjes collectie is vandaag weer wat groter geworden 🙂

Dag 10: Craters of the Moon National Monument and Preserve
Dag 12: Shoshone Falls en Oregon