Van amsterdam, via madrid naar tokyo

Lopend naar het vliegveld

Omdat we om 08:00 al vertrokken van Amsterdam Schiphol Airport, hebben we vanacht geslapen in CitizenM. Dit hotel ligt direct naast Vertrekhal 3. Daardoor kun je lopend naar de incheckbalies, ideaal!

Bij CitizenM sta je geen minuten in de rij om in- en uit te checken, want dat doe je gewoon zelf met een paar drukken op de knoppen van de incheckcomputer. Je kunt zelf aangeven of je ‘cityview’ of ‘airportview’ wilt en of je liever op een lage of hoge verdieping verblijft.

De kamers van CitizenM zijn klein, maar heel efficient ingericht. Vanuit ons bed hadden we mooi uitzicht over de Buitenveldertbaan van het vliegveld.

Tweede vlucht van Iberia

We vliegen met Iberia, via Madrid, naar Tokyo. Dit is de tweede vlucht van Madrid naar Tokyo die Iberia uitvoert. De eerste vlucht was afgelopen dinsdag.

We zijn zo in Madrid, maar de vlucht naar Tokyo was wel erg lang. Maar na ruim 13 uur landden we op Narita International Airport, ruim 50 KM ten noorden van Tokyo. Wonder boven wonder zijn onze koffers dit keer gewoon meegereisd. We hebben de laatste jaren wat minder geluk daarmee :-/

Zonder internet ben je nergens, dus hebben we -net als in Zuid-Korea- weer een Mobiele WiFi (MiFi) apparaat gehuurd. Na lang zoeken en vergelijken kwam de  Premium Wi-Fi by Softbank LTE via Japan Wireless het beste uit de bus. Dit bedrijf is een reseller van verschillende mobiele netwerken. Wij hebben gekozen voor een ongelimiteerde databundel en een apparaat dat tot 10 uur werkt op een batterij. Voor de duur van onze vakantie betaalden we ongeveer 100,-

Bij aankomst op de airport konden we het apparaat bij het postkantoor ophalen. Zo gezegd, zo gedaan 🙂

Nadat we ons internet haden geregeld, moesten we ons treinkaartje ophalen. Helaas ging dit wat minder smooth. We hebben bijna 1,5 uur in de rij gestaan om de treinvouchers om te wisselen voor het kaartje. We kunnen hiermee in bijna alle treinen van Japan Rail reizen de komende drie weken.

Japan Railways

Na een uurtje in de Narita Express en een klein stukje met de metro, kwamen we aan in ons hotel in Tokyo. Inmiddels hongerig geworden zijn we voor tempura gegaan bij Tendo Tenya.

In het donker kun je extra goed genieten van de lichtjesgekte in de stad. Hier zie je Dave in het Akihabara shopping district.