Ik word vandaag weer wakker voordat de wekker gaat en spring er meteen uit. Vandaag ga ik naar Cayo Costa State Park met de ferry. Dit is een nog onbewoond eiland dat ligt boven North Captiva in west Florida. Ik smeer boterhammen voor de middag en pak voldoende te drinken mee. Met deze warmte gaan de blikjes cola en flesjes water er snel doorheen. Ik zie ook meteen wat het resultaat van gisteren is… mijn benen zitten vol met muggenbulten – tientallen. Ik probeer er niet aan te zitten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Tropic Star Cruises naar Cayo Costa

Op tijd vertrek ik van huis richting Tropic Star Cruises en om 09:00 kom ik aan. Het is hier wel erg rustig, ben ik de enige die de oversteek maakt? Ik loop het kantoortje binnen en krijg te horen dat ik op de verkeerde locatie ben. Lekker handig weer. De andere locatie is gelukkig op slechts 5 minuten rijden. Ik programmeer met de medewerker het navigatiesysteem in en kom nog ruim op tijd voor vertrek aan. Op de boot zitten nog zo’n 15 andere toeristen.

Varen naar Cayo Costa State Park

De toch duurt ongeveer een uur en gaat langs een aantal andere kleine eilandjes en mangroven. Onderweg zien we nog een paar keer een dolfijn en ik geniet van het schiterende weer. De lucht is strakblauw, geen wolkje te bekennen. Eenmaal aangemeerd reken ik $2 af met de park ranger voor toegang tot het park (lees; eiland) en pak ik een plattegrondje mee.

Dave op Cayo Costa eiland

Ik loop maar een willekeurig paadje in en geniet van de natuur. Het lijkt hier wel erg veel op het vaste land, zoals bij Barefoot Beach bijvoorbeeld. alleen hangen hier veel grote spinnen boven het pad waar ik de kriebels van krijg. Aan het einde kom ik weer uit bij het water en loop ik een stuk over het strandje. In de branding zie ik heel veel stingrays roerloos in het water liggen.

Witte stranden van Cayo Costa

Ze schieten weg zodra je in de buurt komt. Via een ander pad kom ik na een uurtje lopen op het grote strand uit. Hier ga ik een tijdje liggen en even het water in. Dat lijkt ineens erg koud als je een paar uur in de zon heb gelopen. Achteraf ben ik wel blij dat ik de overtocht heb verzet, anders had ik te weinig tijd gehad. Tegen 15:00 vertrekken we weer.

Appartement in Cape Coral

Als ik thuis arriveer, ga ik nog even lekker het zwembad in om wat baantjes te trekken. Dit is het goede leven! Ondertussen komt ook de tuinman aan, die de struiken gaat snoeien. Dat komt goed uit, want ik was eigenlijk van plan om dat zelf te gaan doen. Dit is voor het eerst dat ik de tuinman dit ook zie doen – normaal is het alleen gras maaien en dode takken uit de palmbomen knippen. Alles ziet er nu weer netjes uit buiten.

Na een douche, maak ik nasi en kijk ik Oh Oh Cherso via RTL Gemist op m’n laptop. Ik ben wel al moe van het hele dag lopen en in de buitenlucht zijn, maar wil vanavond toch nog even wat gaan doen. Ik ga vanavond naar de bioscoop voor de film The Social Network. Deze film gaat over het ontstaan van Facebook en is een ongeautoriseerd verhaal. De film begint pas 10 voor 10, dus ik drink nog op m’n gemak een koffie voordat ik de deur uit ga.

Het is hier bij de bioscoop nooit erg druk, waarschijnlijk omdat er een aardig aantal bioscopen in de buurt zitten en men in Amerika van ruimte houdt. Ik kan mij niet voorstellen dat de bioscoop hier ooit echt helemaal vol zit. In mijn zaal zitten zo’n 25 mensen terwijl er plek is voor zo’n 150 in deze kleine zaal. De film is goed in elkaar gezet en laat zien hoe de oprichter Mark Zuckerberg er vandoor gaat met het idee van een ander – om vervolgens een beter idee van te lanceren. Hij wordt weggezet als een bijdehante nerd die wel weet wat recht en onrecht is, maar niet erg tactisch is. De twee aanklachten die tegen hem zijn ingediend lopen als een rode lijn door de film heen en de kijker krijgt zelf de kans om partij te kiezen. Al met al goed in elkaar gezet, moet je zeker gaan zien!

Morgen ga ik het weer rustig aan doen, waarschijnlijk ga ik kleding shoppen.