Days Inn, Panama City Beach

De dag begon vandaag wat laat, want er werd om 10 uur pas wakker. Eigenlijk was dit de eerste keer dat ik “uitgeslapen” heb, al zal 10 uur voor sommigen niet onder uitslapen vallen. Aangezien je 11 uur uit moet checken, nog moet douchen en ik mijn blog van gisteren nog moest afmaken had ik even een druk ochtendje. Stipt om 11 uur lever ik mijn sleutel in bij de balie. Het grappige is dat ik één van de laatste auto’s van het terrein rijd. Gisterenavond stonden er nog een stuk of 50.

Greek Salad - Panera Bread

Greek Salad – Panera Bread

Ik rij vandaag verder naar het westen, via Pensacola. Onderweg stop ik bij een Panera Bread voor een heerlijke Griekse salade met een tonijn sandwich en een vers geperste jus. Lekker gezond weer, ik ben trots op mezelf 😉

Mijn route gaat richting Pensacola. Dat kan via de snelweg, maar ik rij natuurlijk de toeristische route langs de kust. Deze gaat over de barrier eilanden – die je langs een groot gedeelte van de Golf van Mexico kust vindt. Na een tijdje rijden kom ik bij Santa Rosa aan en dit is een schitterend stuk strand. Er is geen bebouwing en er zijn slechts een paar parkeerterreinen waar je je auto kan parkeren om vervolgens het strand op te gaan.

Santa Rosa Beach

Ik stop wat verder, net voor Pensacola Beach, waar ik mijn auto direct langs de weg kan zetten en bij wijze van spreken meteen de ze in kan rennen. Dat doe ik bijna letterlijk, ik maak een heerlijke plons in het heldere water aan het witte strand waar het helemaal niet druk is. Ik blijf een half uurtje in het water, ik wil uitkijken dat ik niet verder verbrand.

Gerechtsgebouw Pensacola

Na Pensacola Beach rij ik de brug over, naar Pensacola. Hier ga ik naar het historische downtown. Dit heeft wat weg van Panama City, maar is een stuk groter en ik vind het ook mooier. Je vind er vooral ook veel kerken in verschillende bouwstijlen. Ik maak een rondje langs de oude gebouwen en een monument ter nagedachtenis van het bezoek van de Spaanse koning en zijn vrouw in 2009. Zij waren in Pensacola ter viering van het feit dat het 450 jaar geleden is dat de Spanjaarden voet aan wal zetten.

Olive Garden

Na Pensacola rij ik door naar Mobile, hier in de buurt wil ik vandaag gaan overnachten. Voordat ik aankom in Mobile, maak ik een stop bij Olive Garden in Spanish Fort. Ik heb de lunch expres overgeslagen zodat ik een beetje honger heb voor het lekkere eten van Olive Garden, een Italiaans restaurant. Ik vind dit toch wel een van de beste niet-hamburger georiënteerde ketens. Vooraf krijg je een mega bak met sla (of soep als je dat liever wil) en zoute breadsticks. Ik nam me nog voor om er een 3-gangen menu van te maken maar na het hoofdgerecht leek het mij een slecht idee om dit met een desert aan te stampen. Die waarschijnlijk overheerlijke Warm Apple Crostata (warme caramel appel met koek en ijs) bewaar ik voor later.

Na mijn buikje rond gegeten te hebben, boek ik online mijn hotel. Im doe dit weer via de welbekende kortingscode en zit nu in het Baymont hotel in de lobby mijn blog te schrijven. Ik heb in een half uur al een hoop boze mensen binnen gezien die het niet eens zijn met de prijs van de kamer, de deur uit rennen – en vervolgens toch weer terug komen 🙂

Nu ik in Mobile ben, moet ik mijn blog eigenlijk een andere naam geven. Mobile valt niet onder Florida, maar Alabama. Oftewel; ik ben weg van Florida!

Dag 9: Panama City Beach
Dag 11: Dag Mobile, hallo New Orleans!